මෙම ලිපිය ලියන්නේ මහා බ්ලොග් කරුවකු වීමට නොවේ. පාඩම් කරමින් සිටින සමයේ විවේකයට මෙන් බැලු පොත් කිහිපයකින් අපගේ ආගමික මතවාදවලට සියුම්ව හා පසුව සංවිධානාත්මකව පහරගසා එම පොතේ පෙරවදිනින් අන් අය (ඔහුගේ අනුගාමිකයන්ගේ හෝ ප්රසිද්ධ අය වටා රොක්විමෙන් ඔව්න්ගේ රෙදිසේදිමෙන් ප්රසිද්ධියට පත්වීමට උත්සහ දැරූ, ලංකාව තුල තමා බුද්ධිමතෙක් යයි බලෙන් කියවාගත් උදවිය විසින්) ලියු පෙරවදනකට පිළිතුරු දීම සහාය. මුළු පොතේ පිටුවෙන් පිටුවට උත්තරදිමෙන් ඔව්න්ගේ මුග්ද මත බිඳ දැමුව යුතුව තිබුනද එවැන්නක් කිරීමට වැයකරන කාලය මෙවැනි අද්යාත්මික සංස්කෘතික ද්රෝහීන් තවත් ප්රසිද්ධියට පමුනවිමක් වනු ඇත. පොත ලියා ඇත්තේ ආබ්රහම් ටී කොවුර් නමැත්තෙකි. මෙම පොත ලියු ලේඛකයා ලංකවේ වාසය කොට ඇත. එමෙන්ම ඔහුගේ කෘතිය අගයකිරිමේදී වරදිගිය තැන්නම් ඔහුට ලංකාව තුල වඩාත්ම පිළිගැනීමක් ලැබී ඇත්තේ විදෙස් රටක විද්යා උපාධි ධාරියකු ඒ විද්යා ගවේෂකයකු වීමය. ලාංකිකයන් ඉංග්රීසි යටත් විජිත වාදයෙන් පසු විදෙස් බුද්ධිමතුන්ට අනිසි බියක් යටහත් පහත් බවක් දක්වන බව මගේ අදහසයි. ඔබටද මේ ගැන අත්දැකීම් තිබිය හැක. එමෙන්ම ශාක විද්යාව පිලිබන්ධ උපධිදරයකු වන කොවුර් අදේවවදියකු වූ බව එම පොතින් කියයි. කොවුර් හෝ මෙම පොත ලියන්නා කොවුර් අදෙවවදියකු බව ඔප්පුකර පෙන්වන්නේ කෙසේද?(මෙය ඉතා සරලව කොවුර්ගේ පැත්තටම හරවාලු කවුර් විසින්ම ඉදිරිපත් කල තර්කයකි.) එවිට කොවුර් පැවසුවොත් මම විෂ්ණු දෙවි රුපයක් කඩා බිඳහෙලා පෙන්වමි කියා?(විශ්නුරුපයක් කැඩීමෙන් අදේව වාදියෙක් යයි 100% ඔප්පුකල හැකිද?) මම මගේ ලිපියේ සටහන් කරන්නා මෙන්ම කොවුර් උත්සාහ දරා ඇත්තේ ඔහුට සම්භාව්ය සෝ ඇසින් දැකිය නොහැකි ලෝකය තුල නැති බොහෝදේ ලොඋකික වශයෙන් නොපවතින බව පෙන්වීමට උත්සහ කිව්රිමකි. කතරගම ගිනි පැගීමේදී තත්පර 30 ගිනි මත නිසොල්මන්ව සිටියොත් දෙවියන් පිළිගන්නා බව පවසා ඇත.(බෝද්ධයෙක් නිසාත් මම කතරගම දෙවියන් විස්වාස නොකරමි. අදහන්නේ නැත.ක්රිස්තියානි දෙවිද අදහන්නේ නැත්තෙමි.එමෙන්ම මට අදේවවදියයි මා හදුන්වාදීමට උවමනාවක් නැත. හේතුව මම දෙවිවරු නොමැති බවද නොකියන නිසාවෙනි). කතරගම ගිනි පැගිමේදී මිනිසුන් වසර සියගණනක් ඔප්පුකිරීමට තැත් කලේ දෙවියන් සිටිනා බවනොවේ, දෙවියන් කෙරේ දේව භක්තියක් ඇති ජනයාගේ හිතේ තිබු භක්තියයි.කොවුර් තමන්ගේම නට්ටපගා සිටිමට ගර්හාවට ලක්ව ඇත්තේ එඉතිහාසික භුමියකයට වන්දනාවේ ගිය බැතිමතුන්ය. අනිත් අතට ගිනි පෑගීමේ මංගල්ලයේ මෙතුවක් කිසිම කාලයකට ගිනි මත කිසිවෙක් තප්පර 30 සිටියයුතුයි නීතියක්, රීතියක්, ආගමික රීතියක් තිබී නැත.(කොවුර්ගේ ම මනංකල්පිත ලෝකයේ දෙවියන් නැති බවකීමට ගත් උත්සහ.) මෙහිදී මම උත්සහ කරන්නේ දෙවියන් ඇති කීම නොවේ. කොළඹ ගණිත අංශයේ මහාචාර්ය වරයකු පවා තර්කනුකුලව නොසිතා කොවුර් වැන්නකුගේ මෝඩ තර්ක අගයා ඇති ආකාරයයි. සමහරවිට කොවුර්ගේ හොඳ හිතවතෙක් විය හැක. පුදුමාකාර දෙයනම් කොවුර් වැන්නවුන් ගුරුත්වාකර්ෂණ බලය, අවකාශ වක්රතාව, ක්වොන්ටම් අංශු පෙන්වපන් යයි විද්යාඥයන්ට අබියෝග කිරීමට දැක්වූ මැලි කමයි. විද්යාවේද එක්තරා තලයක අව්යකෘත ප්රශ්න පවතී. ඒවාට උත්තර නැත්තේ ඉන් සමහර උත්තර සොයාගෙන නැතිනිසා නොව ඒවාට උත්තරදෙමිදී මින්පෙර සත්ය විද්යා මත ලෙස ගත හා පෙන්වූ බොහොමයක් මත බිඳවැටෙන නිසාය. ඉතින් කොවුර් හා අනුගාමිකයින් ඒවා ප්රශ්න නොකළේ නිකන් නොවේ. විද්යාවෙද පාදම බිඳ හෙලීමෙන් තම කකුල් තබසිටින ස්ථානය අහිමි වන බව දැන සිටි නිසාය. උදාහරණයක් ලෙස ක්වොන්ටම් විද්යාවේ අංශුවක් එක මොහොතක ස්ථාන දෙකක තිබියහැකිය යන මතය කොවුර්ගේ ශාකවිද්යා ලෝකයේ මහා පිපුරුමක් ඇතිකිරීමට සමත් විද්යාමක සොයාගැනිමකි. නමුත් මේවා කොවුර් හෝ අනුගාමිකයන් විශ්ලේෂණය කල දේ නොව. කිරීමට මැලි වුනු දේය. එමෙන්ම පොතේ සඳන් විදියට කොවුර් ලෝක පුජිත උගතකු බවට පත්කළ මිනසෝටා ආචාර්ය උපාදිය ඇමෙරිකාව තුල පිළිගැනීමක් නොමැති ආයතනයකි. එය එරට පිළිගත් විශ්විද්යාල ඇකඩමි ලැයිස්තුවල ආයතනයක් නොවේ. මෙම ආයතනය ඉතාම බාල ගනයේ වෙබ් පිටුවක් පවතී. නමුත් එය අවම වශයෙන් ඇමරිකාවේ අනෙත් විශ්වවිද්යාල මට්ටමට දියුණුකළ එකක්වත් නොවේ. එමෙන්ම අනෙකුත් විශ්වවිද්යාල ඇකඩමි මෙන් විකිපීඩියා පිටුවක්වත් නොමැත. අප[අපගේ කොළඹ, කැලණිය,මොරටුව විශ්වවිද්යාල වලට විකිපෙදියා පිටු පවතී. ඉතින් 2014 අවුරුද්දේ එවන් තත්වයක පවතින ආචාර්ය උපාධි ඇකඩමියක් යනු හොර උපාධි ආයතනයක් බව අමුතුවෙන් කිවයුතුද? නැතිනම් මෙය ඇමෙරිකාව තුලම පවා නොපිළිගන්නා ආයතනයකි. එහෙමත් නැතහොත් කොවුර් වැනිම තවත් පිරිසක් දෙන්නන් වාලේ දෙන උපාදියක් වියහැක. එසේත් නැතහොත් මෙම උපාධි වල වලංගු භාවය මෙර්වින් සිල්වා ඇමති තුමගෙන්ම ඇසිය යුතුය. කොවුර් වැන්නවුන්ගේ මත අසා අදේවවාදීන් මේ ජීවිතය ජීවත්වී නැසියන්නෙක් වීමට වඩා ආපසු ජීවිත තිබුනත් නැතත් ආගමික හරපද්දතියක සිට, ස්වයන් හික්මීමකින් ජීවත්වී මිනිසකු ලෙස ජීවත්වී මිය යාම නොවටිනේද? ආගම් මෙතරම් තිබී විසකුරු මිනිසුන් මෙතරම් සිටිනම්. දෙය්යෝ බුදුන් නැති, අදහන්නේද නැති ලොවක කොතරම් විසකුරු මිනිසුන් ගණනක් සිටිනු ඇතිද? මා දකිනා විදියට කොවුර් නම් මිනිසා කියූ ලෝකය එයයි. එය හරවත්ව ජීවත්වීමට වඩා ඔහේ සිට කන්දේ කා බොනදේ බී හැකිනම් තම අම්මාවද විකුණා මේ ජීවිතය වැයකර මල්වඩම් එපා ඔන්න මම මලා කියා මෙලොවින් පිටවන මගකි. නමුත් ඒ එවන් මුග්දයන්ගේ ලොවයි. ඔබ ඔබේ අගම අදහා නියම මිනිසකු වී. එම මිනිස් ආකල්ප ඔබේ පුතුන්ට උරුමකරදී මිනිසෙකු ලෙස මෙලොවින් නික්මිය යුතුව ඇත. කොවුර් වැන්නවුන් බුද්ධ කාලයේද, ජේසු තුමාගේ කාලයේද, හින්දු අගමේද හිඳ ඇත. නමුත් ඔව්න් උන්නා මලා මිනිසුන් මිස. ලෝකය ආලෝකවත් කල චරිත නොවේ.
කොවුර්ගේ පෙට්ටගමට ගිනිතියල ඉවරයි
ReplyDeletehttps://www.facebook.com/JyotishLanka